Mobilabonnementer har i mange år været en af de sværeste og mest mistroiske brancher blandt mange forbrugerundersøgelser. I de senere år har mange forskellige tjenester og mobilselskaberne selv brugt mange ressourcer på at prøve at gøre det mere tilgængeligt at finde det rette mobilabonnement.
Det er dog svært at finde rundt i branche, hvor der næsten findes lige så mange forskellige mobilabonnementer, som kunder. I årenes løb har strukturen for mobilabonnementer ændret sig fra kun at være omkring taletid og pris per SMS til en mere ustruktureret løsning, hvor du bare betaler per minut/sekund.
I dag har vi en blanding af begge løsninger. De største mobilselskaber tilbyder begge former for mobilabonnementer. De bliver typisk kaldet taletidspakker og forbrugsafregnede mobilabonnementer.
Du vil ofte kunne se at forbrugsafregnede mobilabonnementer passer bedst til børn.
Sammenlign priser og vilkår fra din egen stue
En af de letteste måder at finde et nyt mobilabonnement er ved at sidde derhjemme og søge på internettet. Dette giver dig de bedste muligheder, da du kan sidde i ro og mag uden at skulle tale med en ”rådgiver” der får kommission for hvor mange nye mobilabonnementskunder han får ind i biksen.
Hvis du for alvor sætter dig ned og begynder at kigge nærmere på hvordan dit nye mobilabonnement skal skrues sammen for, at du får mest muligt ud af din mobiltelefon til den laveste pris kan du ofte få en langt bedre aftale i hus.
Dette er især hvis du normalt bare ville gå ned til den nærmeste butik fra et mobilselskab og købe det mobilabonnement du blev rådgivet til.
Jeg anbefaler bl.a. at du kigger nærmere på en side, som mobilabonnementsluppen.dk, hvor du hurtigt kan få et overblik over priserne på både taletidspakker, datapakker og forbrugsafregnede mobilabonnementer.